OnsKenia is aangesloten als reisorganisatie bij de SGR


OnsKenia.nl KvK nr. 30244848 is aangesloten bij SGR. U kunt dit controleren via www.sgr.nl. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. Deze SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is dat zijn vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis.

OnsKenia is aangesloten als reisorganisatie bij het Calamiteitenfonds


OnsKenia.nl KvK nr. 30244848 is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Binnen de grenzen van de garantieregeling van het Calamiteitenfonds vallen op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van het Calamiteitenfonds.

Deze garantie houdt in dat u als consument die deelneemt aan een door ons georganiseerde reis:

- (een deel van) uw reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren; - de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij u vervroegd moeten repatriëren.

Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis.


Algemeen


De gehele wereld is in de ban van de Coronavirus heel begrijpelijk dat u als klant ook hierover zorgen maakt wat betreft uw eigen vakantieplannen en/of bestaande boekingen. OnsKenia heeft ook niet alle antwoorden maar vinden het wel op zijn plaats hieronder alvast wat informatie te verstrekken.

Voorop staat de veiligheid van onze reizigers en onze medewerkers ter plaatse. Wij blijven de situatie zo goed als mogelijk opvolgen. We staan in nauw contact met lokale overheden en onze contactpersonen ter plaatse om zo goed mogelijk geïnformeerd te blijven, volgen daarnaast ook de bekendmakingen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken.

Ook voor ons is het lastig te voorspellen wanneer het corona virus onder controle is, landen beperkende maatregelen weer opheffen en het weer veilig genoeg is om naar de gewenste bestemming af te reizen. Naar aanleiding van de uitzonderlijke situatie die ontstaan is als gevolg van het virus COVID-19 / Corana zullen helaas tussentijds reizen geannuleerd moeten worden.

Voor bestaande boekingen zullen wij met onze klanten ruim voor vertrek in contact treden. Geheel afhankelijk van de ontwikkelingen omtrent het Corona-virus om de geplande reisdatum uit te stellen en in samenspraak de reis om te boeken. Na het omboeken wordt een Corona-voucher verstrekt als waarborg voor de reeds ontvangen betalingen.

Als wij nieuwe informatie hebben dan passen we de informatie op deze pagina aan om u tussentijds zo goed mogelijk op de hoogte houden.

Belangrijke wijziging(-en):

- Aanpassing Inchecken gezondheidsverklaring

- Aanpassing SGR staatssteun maatregel   29 mei 2020

- Aanpassing KLM / EMD Voucher regeling  04 mei 2020

Wij blijven de inreisbeperking opvolgen en waar nodig onze klanten informeren.


Gezondheidsverklaring:
Passagiers die vanuit, naar of via Schiphol vliegen hoeven niet meer in het bezit te zijn van een papieren gezondheidsverklaring. De gezondheidsverklaring is vanaf heden een integraal onderdeel van het (online) check-in proces. De verklaring wordt voltooid wanneer een passagier incheckt via de KLM-website, de KLM App, een kiosk op de luchthaven of bij de reguliere check-in.

Gezichtsbescherming aan boord:
Dragen van gezichtsbescherming aan boord verplicht is. Voor Intercontinentale vluchten een mondkapje dient na elke 3 uur vervangen te worden, of eerder als een masker vies of vochtig is. Voor klanten die geen mondkapje kunnen dragen vanwege medische redenen is het verplicht om een doktersverklaring en een negatieve PCR-test te overhandigen voorafgaand aan de vlucht. Wanneer hieraan niet voldaan kan worden, kan u niet mee reizen op de vlucht.


Reizen periode april – medio juli:
OnsKenia heeft de klanten geïnformeerd over de inreisbeperking voor de reisperiode en met medio juli.

Wij hebben hiervoor al bestaande boekingen omgeboekt en/of zijn wij momenteel bezig met het plannen van een nieuwe datum en/of samenstelling van de nieuwe boeking.

Reizen periode juli - december:
Voor boekingen in bovengenoemde periode is ons advies momenteel nog geen reizen om te boeken in afwachting van de ontwikkelingen rondom het virus. Dit omdat het nog moeilijk in te schatten is hoe de situatie zich verder gaat ontwikkelen.

U hoeft ook nog niet direct te beslissen. Een Corona-voucher moet worden verstrekt voor de geplande vertrekdatum en is daarna een jaar geldig, waardoor u momenteel nog alle tijd heeft om een nieuwe vertrekdatum te plannen en/of eventueel uw reisplan verder aan te passen.

  • OnsKenia informeert de aankomende periode alle hoofdboekers van de laatste ontwikkelingen. Aangezien annuleringverzekeringen niet uitkeren en zich zullen gaan beroepen op overmacht zijn er mogelijkheden voor het omboeken van de bestaande boeking door gebruik te maken van de Corona-voucher.
  • OnsKenia zal zolang de maatregelen van kracht blijven omtrent het Corona-virus de hoofdboeker benaderen 30 dagen voor de geplande vertrekdatum. Het staat natuurlijk iedereen vrij contact op te nemen voor tussentijdse vragen.
  • KLM heeft een regeling voor vluchten met vertrek tot het omboeken van vluchten na 15 mei 2020. Voor het omboeken worden verschillen in een hogere prijsklasse van een ticket worden in rekening gebracht.
    • Voor vluchten die geannulleerd moeten worden vanaf 15 mei 2020 is het mogelijk om een verzoek tot teruggave aan te vragen.

      • Regeling : Voor als nog behoud KLM zich het recht voor om de ticketkosten te storneren één jaar na uitgifte vanaf de EMD voucher.
    • Daarnaast is het mogelijk om een EMD-voucher met een extra vergoeding te accepteren voor het omboeken van uw bestaande reservering. Met de extra vergoeding probeert KLM de extra kosten voor de ticket te compenseren voor de omboeking van uw vluchten.

      • Voorwaarde : De verhoogde waarde wordt enkel toegepast als de voucher gebruikt wordt als betaalmethode tussen 16 juni 2020 en 31 oktober 2020 en een nieuwe vertrekdatum voor 15 juni 2021 gepland staat.
  • KLM heeft een regeling voor vluchten met vertrek tot het omboeken van vluchten tot 14 mei 2020. Voor het omboeken worden verschillen in een hogere prijsklasse van een ticket worden in rekening gebracht.
  • KLM bied een regeling aan voor reeds aangekochte tickets tussentijds te annuleren voor de periode na 30 mei 2020, waarop een tegoedbon verstrekt zal gaan worden in de vorm van een EMD voucher.
    • EMD voucher kunnen gebruikt worden voor het omboeken van de pakketreis, omboekingesperiode is geldig tot 31 december 2021.
    • EMD vouchers komen in aanmerking voor restitutie één jaar na uitgifte voor omboeken van vluchten voor 14 mei 2020.
    • EMD voucher is alleen geldig op vluchten die uitgevoerd worden door KLM en/of alliantiepartners.
    • EMD vouchers worden verstrekt aan OnsKenia voor vluchten die onderdeel uitmaken van de bestaande boeking aangeboden door OnsKenia als pakketreis.
  • Bestaande boeking kan omgeboekt worden naar een nieuwe vertrekdatum waarbij het mogelijk is om tevens het reisplan van de bestaande boeking aan te passen.
    • Afhankelijk van de nieuwe vertrekdatum is het mogelijk dat er hogere kosten aan verbonden zijn en/of een teruggave van kosten zijn afhankelijk van de gekozen reisperiode.
    • Verschil in kosten zijn afhankelijk van de nieuwe ticketprijs, kosten van accommodaties en eventuele tussentijdse aanpassingen van parkentree gelden en/of overheidsmaatregelen.
    • Voor het omboeken van de reis in de periode juli t/m oktober 2020 gelden hoogseizoenstarieven, voor de periode november t/m 15 december 2020 gelden laagseizoentarieven waardoor kosten kunnen variëren ten opzichte van de geplande vertrekdatum in een andere periode.
    • Voor reizen met vertrekdatum in 2021 gelden nieuwe tarieven van accommodaties van het nieuweboekjaar.
  • Omboekingsregeling is van toepassing tot maximaal één jaar na vertrekdatum.

Nieuwe boeking hogere / lagere kosten verrekening:
In goed overleg zullen wij met u de rondreis omboeken, waardoor het mogelijk is dat de nieuwe rondreis voordeliger en/of duurder uitvalt. Het verschil zal worden verrekend na aftrek van de Corona-voucher op basis van een nieuw factuur. Het verschil moeten worden voldaan 45 dagen voor vertrek en/of aan uitbetaald worden 45 dagen voor vertrek.
Bestaande boeking resterend openstaand saldo:
Voor bestaande boekingen die omgeboekt worden vanwege inreisbeperkingen door het Corona-virus zijn betalingen uitgesteld. Voor verrichte betaling(-en) word de Corona-voucher verstrekt wanneer de geplande reis moet worden omgeboekt.
Bestaande boeking volledig annuleren:
  • Algemeen advies van de overheid en vanuit OnsKenia is waar nodig reizen om te boeken. Wenst u toch uw reis te annuleren, zijn wij helaas genoodzaakt annuleringskosten in rekening te brengen conform de algemene voorwaarden op onze website.
  • De voorwaarden voor het annuleren van uw boeking is geheel afhankelijk van uw annuleringsverzekering. Belangrijk is om hiervoor de polisvoorwaarden en dekking vooraf te controleren voordat u uw boeking op voorhand wil annuleren.
  • Informatie overzicht van reisverzekeraars die een dekking bieden en de voorwaarden.
Tickets in eigen beheer geboekt:
Voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij en/of intermediair zijn hiervoor van toepassing, hierover dient u met de luchtvaartmaatschappij contact op te nemen waar u de ticket heeft aangekocht.
Visum wel/niet aanvragen:
Advies om voorlopig nog geen visum aan te vragen voor alle reisperiodes. In afwachting van hoe de situatie zich verder gaat ontwikkelen in de wereld, is het advies om het aanvragen van het visum uit te stellen tot 14 dagen voor vertrekdatum.
Visumkosten en inentingen reeds betaalde kosten:
Hiervoor gelden verschillende voorwaarden per reis- en/of annuleringsverzekering of bepaalde kosten vergoed worden buiten uw pakketreis.

  • Het bestuur van SGR heeft op 28 mei 2020 het besluit genomen om vanaf 1 juni 2020 haar garantie op vouchers te verlengen vanwege geannuleerde reizen als gevolg van Covid-19.
    Besluit SGR
    Besluit EZK staatssecretaris
  • In verband met de vele berichten over het tegen gaan van faillissementen binnen de reisbranche heeft het SGR met ingang van 16 maart 2020 de Corona-voucher uitgebracht.
  • De Corona-voucher heeft als doel ontvangen bedragen aan OnsKenia van een klant te waarborgen op een geannuleerde boeking. Aanspraken die voortvloeien uit een geannuleerde boeking, anders dan die onder de garantieregeling van de SGR vallen, zijn uitgesloten.
  • De Corona-voucher wordt verstrekt als een reis omgeboekt en/of geannuleerd wordt en/of moet worden vanwege het Corona-virus, waarop de garantieregeling van SGR van toepassing.
  • De Corona-voucher is een jaar geldig vanaf de afgifte datum en moet minimaal een week voor vertrek datum van de te annuleren boeking uitgegeven worden. Met deze regeling van de Corona-voucher is het mogelijk om op een later moment een nieuwe boeking te maken en reizigers niet overhaast hoeven te besluiten een nieuwe boeking te moeten maken.
  • OnsKenia is aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR). Naar aanleiding van de uitzonderlijke situatie die is ontstaan als gevolg van het Corona-virus is door de SGR besloten dat de ‘Corona-voucher’ onder de dekking van de SGR valt. Dit betekent dat in het geval een reisorganisatie bijvoorbeeld failliet gaat en u nog een ongebruikte Corona- voucher heeft, dit wordt vergoed door de SGR. De specifieke voorwaarden om aanspraak te maken op deze regeling kunt u nalezen op www.sgr.nl

  • De Corona-voucher waarde is gelijk aan het bedrag wat overgemaakt is aan OnsKenia voor het voldoen van de betaling op de boeking die door het Corona-virus omgeboekt moet worden. Het bedrag kan afwijken van de totale reissom indien er geen volledige betaling van de reissom heeft plaatsgevonden.
  • De Corona-voucher kan ingewisseld worden als betaling en/of deelbetaling van de reissom van de nieuwe boeking. Na het inwisselen van de Corona-voucher zijn de reguliere voorwaarden van de SGR van kracht op de nieuwe boeking.
  • De Corona-voucher tegoed kan tot uiterlijk één jaar na datum van uitgifte gebruikt worden voor het maken van een nieuwe boeking.
  • De Corona-voucher kan alleen door de hoofdboeker ingewisseld worden.
  • De Corona-voucher is niet inwisselbaar voor contanten
  • De Corona-voucher is niet overdraagbaar.

  • SGR-deelnemers zijn vrij om een Corona-voucher uit te geven in haar eigen opmaak van het document, echter een Corona-voucher dient in ieder geval de volgende informatie te bevatten:
    • De naam ‘Corona-voucher’;
    • De uitgiftedatum van de Corona-voucher;
    • De geldigheidsduur van de Corona-voucher;
    • De waarde van de Corona-voucher;
    • De mededeling dat de garantieregeling van de SGR van toepassing is conform het bestuursbesluit van 16 maart 2020

Instanties met informatie over Corona Virus:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu
WHO World Health Organization
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control

OnsKenia.nl
Moerbeilaan 2
3833 AW Leusden
Telefoon 030 - 220 4385