OnsKenia is aangesloten als reisorganisatie bij de SGR


OnsKenia.nl KvK nr. 30244848 is aangesloten bij SGR. U kunt dit controleren via www.sgr.nl. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. Deze SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is dat zijn vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis.

OnsKenia is aangesloten als reisorganisatie bij het Calamiteitenfonds


OnsKenia.nl KvK nr. 30244848 is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Binnen de grenzen van de garantieregeling van het Calamiteitenfonds vallen op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van het Calamiteitenfonds.

Deze garantie houdt in dat u als consument die deelneemt aan een door ons georganiseerde reis:

- (een deel van) uw reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren; - de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij u vervroegd moeten repatriëren.

Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis.



De gehele wereld is in de ban van de Coronavirus heel begrijpelijk dat u als klant ook hierover zorgen maakt wat betreft uw eigen vakantieplannen en/of bestaande boekingen. OnsKenia heeft ook niet alle antwoorden maar vinden het wel op zijn plaats hieronder alvast wat informatie te verstrekken.

Voorop staat de veiligheid van onze reizigers en onze medewerkers ter plaatse. Wij blijven de situatie zo goed als mogelijk opvolgen. We staan in nauw contact met lokale overheden en onze contactpersonen ter plaatse om zo goed mogelijk geïnformeerd te blijven, volgen daarnaast ook de bekendmakingen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken.

Ook voor ons is het lastig te voorspellen wanneer het corona virus weer onder controle is. Naar aanleiding van de uitzonderlijke situatie die ontstaan is als gevolg van het virus COVID-19 / Corana hebben wij onze boekingsvoorwaarden aangepast zodat reizigers weer met een gerust hart kunnen boeken en tussentijds altijd kosteloos kunnen annuleren tot 45 dagen voor vertrek.

Als wij nieuwe informatie hebben dan passen we de informatie op deze pagina aan om u tussentijds zo goed mogelijk op de hoogte houden.

Belangrijke wijziging(-en):

- Aanpassing Gezondheidsverklaring/PCR-test intercontinentale vluchten



Nieuwe boekingen en reeds bestaande boekingen is de betaling van de reissom uitgesteld tot 45 dagen voor vertrek.

Vanaf het moment van boeken tot aan 45 dagen voor vertek is het mogelijk om tussentijds de boeking te annuleren zonder verdere boekingskosten.

OnsKenia neemt 60 dagen voor vertrek contact op om u verder te informeren omtrent het verdere verloop van de pandamie in het land van uw bestemming en de eventuele dan geldende reisbeperkingen. Zodat u met een gerust hart kunt besluiten om de reis door te laten gaan en van het avontuur te gaan genieten of eventueel de geboekte reis te annuleren.


Wijziging regelgeving intercontinentale vluchten:
Geheel afhankelijk van het verdere verloop van de COVID-19 pandemie wijzigen de autoriteiten doorlopend de regelgevingen. Omdat de regelgeving na ontvangst van het reisplan weer kan veranderen, adviseren wij u regelmatig de vermelde links naar de Nederlandse overheid te raadplegen, om u verder op de hoogte te blijven houden van de actuele regelgeving zullen wij u nader informeren over de reis restricties per land.
Vertrek intercontinentale vluchten:
Voor u kunt vertrekken naar het land van bestemming dient u over een negatieve COVID-19 PCR testuitslag te beschikken om op uw vlucht in te kunnen checken. Deze testuitslag mag niet ouder zijn dan 96 uur voor uw vertrek.
  • Reizigers die vertrekken vanaf Schiphol hoeven niet meer in het bezit te zijn van een papieren gezondheidsverklaring. De gezondheidsverklaring is een integraal onderdeel van het (online) check-in proces geworden. De verklaring wordt voltooid wanneer een passagier incheckt via de KLM-website, KLM App gebruikt of de normale check-in op de luchthaven.
  • Reizigers dienen wel een gezondheidsverklaring aanvullend aan te vragen voor het land van bestemming, document moet naar waarheid on-line aangevraagd worden en voor vertrek zal hierna gevraagd worden bij het inchecken.
Vertrek terugvlucht intercontinentaal:
Voor de terugvlucht naar Amsterdam moeten reizigers beschikken over een nieuwe negatieve COVID-19 PCR testuitslag, deze verklaring mag niet ouder zijn dan 48 uur voor uw vertrek.
  • Passagiers van 18 jaar en ouder die vanuit Kenia vertrekken, moeten in het bezit zijn van een vaccinatiebewijs waaruit blijkt dat zij volledig gevaccineerd zijn tegen Covid-19.
  • In verband met de tussentijdse aanpassingen door de autoriteiten zal OnsKenia het reisplan indien nodig hierop aanpassen. OnsKenia zal u informeren waar de benodigde test faciliteiten zijn in het land van bestemming.

    Kosten zijn voor rekening van de reiziger variëren tussen de $US 60,00 en $US 100,00 per persoon afhankelijk van het land van bestemming.
Voor uw vertrek moet u ook een intakeformulier Gezondheidsverklaring reizigers bij uw reisbescheiden dragen zowel voor de heenvlucht en een nieuwe verklaring op de terugvlucht, de verklaring moet getoond kunnen worden bij het inchecken en/of tijdens het instappen van het vliegtuig.
Laatste informatie Rijksoverheid:
Verdere informatie is te vinden op de website van de Rijksoverheid.nl.

Gezichtsbescherming aan boord:
Dragen van gezichtsbescherming aan boord verplicht is. Voor Intercontinentale vluchten een mondkapje dient na elke 3 uur vervangen te worden, of eerder als een masker vies of vochtig is. Voor klanten die geen mondkapje kunnen dragen vanwege medische redenen is het verplicht om een doktersverklaring en een negatieve PCR-test te overhandigen voorafgaand aan de vlucht. Wanneer hieraan niet voldaan kan worden, kan u niet mee reizen op de vlucht.

Kinderen tot 12 jaar oud moeten een gezichtsmasker dragen op de luchthaven en tijdens hun vlucht.


Nieuwe boeking hogere / lagere kosten verrekening:
In goed overleg zullen wij met u de rondreis omboeken, waardoor het mogelijk is dat de nieuwe rondreis voordeliger en/of duurder uitvalt. Het verschil zal worden verrekend na aftrek van de Corona-voucher op basis van een nieuw factuur. Het verschil moeten worden voldaan 45 dagen voor vertrek en/of aan uitbetaald worden 45 dagen voor vertrek.
Bestaande boeking resterend openstaand saldo:
Voor bestaande boekingen die omgeboekt worden vanwege inreisbeperkingen door het Corona-virus zijn betalingen uitgesteld.
Tickets in eigen beheer geboekt:
Voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij en/of intermediair zijn hiervoor van toepassing, hierover dient u met de luchtvaartmaatschappij contact op te nemen waar u de ticket heeft aangekocht.
Reis- en Annuleringsverzekering wel/niet aankopen:
Diverse maatschappijen hebben ondertussen de voorwaarden aangepast naar aanleiding van de pandemie. Advies is goed te kijken naar de verschillen in voorwaarden op basis van vergelijking websites.

Het aankopen van een reis- en annuleringsverzekering kan uitgesteld worden tot 45 dagen voor vertrek. Doorgaans moet binnen 5 dagen na boekingsovereenkomst een verzekering aangekocht zijn.
Visum wel/niet aanvragen:
Advies om voorlopig nog geen visum aan te vragen voor alle reisperiodes. In afwachting van hoe de situatie zich verder gaat ontwikkelen in de wereld, is het advies om het aanvragen van het visum uit te stellen tot 14 dagen voor vertrekdatum.
Visumkosten en inentingen reeds betaalde kosten:
Hiervoor gelden verschillende voorwaarden per reis- en/of annuleringsverzekering of bepaalde kosten vergoed worden buiten uw pakketreis.

Instanties met informatie over Corona Virus:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu
WHO World Health Organization
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control

Naar boven
OnsKenia.nl
Moerbeilaan 2
3833 AW Leusden
Telefoon 030 - 220 4385